Životní situace

Životní situace

Nastavení velikosti písma
Zmenšit písmo o 10%
Zvětšit písmo o 10%
◄ ZPĚT NA NABÍDKUZPĚT NA STANDARDNÍ PODOBU STRÁNEK

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Vydání průkazu příjemce pro fyzické osoby nebo právnické osoby

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Vydání průkazu příjemce pro fyzické osoby nebo právnické osoby

4. Základní informace k životní situaci

Průkaz příjemce je doklad opravňující k přijímání všech druhů zásilek; výjimkou jsou zásilky určené do vlastních rukou výhradně jen adresáta, došlé na adresu zmocnitele - fyzické osoby.
Průkaz příjemce platí pouze ve spojení s osobním dokladem (tj. občanský průkaz, řidičský průkaz vydaný v České republice, cestovní doklad, průkazní doklad cizince).

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci je oprávněn/a jednat:

  • adresát (zmocnitel),
  • držitel dlouhodobé plné moci k přijímání zásilek po stanovenou dobu,
  • držitel generální plné moci, která zmocněnce opravňuje, aby jednal jménem zmocnitele, tedy i přijímal jemu adresované zásilky,
  • zákonný zástupce,
  • oprávněná osoba.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Vyplnění tiskopisů: "Žádost o vydání průkazu příjemce - fyzické osoby" nebo "Prohlášení o osobách oprávněných k převzetí nebo k odmítnutí převzetí zásilek a poukázaných peněžních částek a k dalším úkonům, které je adresát oprávněn činit, a to v souladu s Poštovními nebo příslušnými Obchodními podmínkami České pošty, s.p." (právnické osoby) včetně "Poučení pro uživatele Průkazu příjemce - fyzické osoby" nebo "Poučení pro uživatele Průkazu příjemce - právnické osoby".

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Tiskopisy můžete podat na kterékoliv pobočce České pošty, s.p.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Tuto situaci nelze řešit na žádném jiném úřadu, pouze na pobočkách České pošty, s.p.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Na každé pobočce České pošty, s.p., v průběhu hodin pro veřejnost (otevírací doba).

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na poště předložte:

  • osobní doklad (občanský průkaz, řidičský průkaz vydaný v České republice, cestovní doklad nebo průkazní doklad cizince),

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Tiskopisy:

  • "Žádost o vydání průkazu příjemce - fyzické osoby" nebo
  • "Prohlášení o osobách oprávněných k převzetí nebo k odmítnutí převzetí zásilek a poukázaných peněžních částek a k dalším úkonům, které je adresát oprávněn činit, a to v souladu s Poštovními nebo příslušnými Obchodními podmínkami České pošty, s.p." a
  • "Poučení pro uživatele Průkazu příjemce".
Tiskopisy jsou k dispozici na každé poště nebo na internetových stránkách České pošty, s.p.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Pošta vybírá následující cenu:

  • 61 Kč (s DPH) za vystavení průkazu příjemce pro jednu osobu*,
  • 85 Kč (s DPH) za vystavení průkazu příjemce s uvedením 2-3 osob*,
  • 121 Kč (s DPH) za vystavení průkazu příjemce s uvedením 4-6 osob*.
* Platnost průkazu 3 roky

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Průkaz příjemce se vydává na počkání.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Ztrátu, zcizení nebo požadavek na ukončení platnosti průkazu je možné oznámit na kterékoli poště.
Za projednání a evidenci zneplatněného průkazu vybere pošta cenu podle platného Ceníku.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

 

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

Můžete se obrátit na:

  • Call centrum České pošty, s.p.:
  • tel.: 840 111 244,

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Odbor komunikace generálního ředitelství České pošty, s.p.

26. Kontaktní osoba

 

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01.02.2016

28. Popis byl naposledy aktualizován

01.02.2016

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

◄ ZPĚT NA NABÍDKUZPĚT NA STANDARDNÍ PODOBU STRÁNEK