Obsah
Životní situace
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Odcizení mobilního telefonu (zablokování nebo odblokování mobilního telefonu Policií České republiky)
3. Pojmenování (název) životní situace
Odcizení mobilního telefonu (zablokování nebo odblokování mobilního telefonu Policií České republiky)
4. Základní informace k životní situaci
- ztracený mobilní telefon (blokace se týká jen odcizených mobilních telefonů),
- mobilní telefon odcizený mimo území České republiky,
- odcizenou nebo ztracenou SIM kartu (lze ji však zablokovat přímo u operátora),
- mobilní telefon, jestliže jeho vlastník nezná IMEI ("výrobní číslo") a nedoloží příslušné doklady.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
- vlastník mobilního telefonu starší 15 let, pokud nebyl zbaven způsobilosti k právním úkonům nebo jeho způsobilost k právním úkonům nebyla omezena,
- zákonný zástupce vlastníka, který byl zbaven způsobilosti k právním úkonům nebo jehož způsobilost k právním úkonům byla omezena,
- zákonný zástupce vlastníka mladšího 15 let.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Vlastník mobilního telefonu musí prokázat, že vlastní mobilní telefon s daným IMEI.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
8. Na které instituci životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas),
- záruční list, na kterém je uvedeno IMEI,
- pokud je vlastníkem mobilního telefonu fyzická osoba a pokud žádost místo ní doručila osoba pověřená - plnou moc vlastníka (nemusí být úředně ověřena),
- pokud je vlastníkem mobilního telefonu právnická osoba - písemnou žádost podepsanou statutárním orgánem a opatřenou razítkem.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Policista spolu s žádající osobou vyplní formulář, který obsahuje:
- informace o odcizeném mobilním telefonu (IMEI, výrobní značka, typ),
- informace o vlastníku mobilního telefonu (jméno, příjmení, datum narození, bydliště, kontaktní údaje),
- pokud je vlastníkem právnická osoba - IČ, název a sídlo firmy,
- souhlas osoby s blokací nebo odblokováním.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Osoba, která má v držení zablokovaný mobilní telefon.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využít
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.