Navigace

Obsah

Od 9. prosince se změní jízdní řád na trati Pardubice – Havlíčkův Brod

Typ: ostatní
Ten přinese rozšíření nabídky spojů, jejich mírné zrychlení a zpravidelnění. Na trať mezi Pardubicemi a Hlinskem se vrátí spěšné vlaky, které zde již byly s úspěchem provozovány v letech 2012 - 2013.

Po celý den i týden bude každé 2 hodiny nabízeno spojení po celé trati z Pardubic do Havlíčkova Brodu a opačně s přestupem v Hlinsku v Čechách, přičemž na úseku Pardubice – Hlinsko v Čechách půjde zpravidla o spěšné vlaky vedené moderními jednotkami RegioShark a na úseku Hlinsko v Čechách – Havlíčkův Brod pak o osobní vlaky, na nichž budou nasazeny známé Regionovy.

Časové polohy spěšných vlaků jsou nastaveny tak, že mají v Pardubicích hl. n. krátké přestupní časy na vlaky railjet z/do Prahy a na expresy ze střední Moravy a na střední Moravu. Díky tomu tak bude možné např. ze Žďárce u Skutče do Prahy cestovat již zhruba za 1 h a 45 min a to po celý den i týden, každé dvě hodiny. Všechny vlaky mají obvykle do 10 – 15 minut návaznosti v Pardubicích-Rosicích nad Labem na vlaky do/z Hradce Králové.

Tento základní dvouhodinový koncept bude doplněn řadou dalších osobních vlaků vedených mezi Pardubicemi a Žďárcem u Skutče či Hlinskem v Čechách. V pracovní dny pak několik vlaků pojede v celé trase Pardubice – Havlíčkův Brod. V ranních hodinách pracovních dní je spojení ze Žďárce u Skutče do Pardubic zajištěno nejméně každou půlhodinu. Dochází tak k rozšíření nabídky spojů.

V souvislosti se změnami na trati 238 se rovněž mění jízdní řád na trati 261 a to zejména v úseku mezi Žďárcem u Skutče a Borovou u Poličky. Např. odpolední vlaky pojedou zhruba o hodinu později, než v jízdním řádu 2018.

Objem změn je rozsáhlý, takže nelze podrobně popisovat časové polohy jednotlivých vlaků a je nutno se přímo seznámit s novým jízdním řádem, který je dostupný na internetu. Od začátku prosince je pak možno v pokladnách zakoupit Regionální jízdní řád za 18 Kč.

Závěrem je ještě nutno uvést, že v současné době probíhá u výrobce v Polsku oprava jedné ze dvou motorových jednotek RegioShark, která byla poškozena při střetu s traktorem na přejezdu mezi Žďárcem u Skutče a Hlinskem. Dokončení opravy a následný návrat do provozu lze očekávat koncem roku. Z toho důvodu je možné, že v prvních týdnech platnosti nového jízdního řádu budou na části vlaků místo RegioSharků nasazovány motorové jednotky Regionova, což může vést k drobným zpožděním. Za uvedené potíže se národní dopravce České dráhy předem omlouvá.


Vytvořeno: 26. 10. 2018
Poslední aktualizace: 26. 10. 2018 11:27
Autor: Matěj Zelinka