Menu

sekretariát MÚ:  ​​469 326 403

Město Skuteč

Od listopadu město vydává odpadové karty

Vážení spoluobčané, v návaznosti na přicházející novelu zákona o odpadech, jsme se rozhodli zavést v našem městě změny týkající se odpadového hospodářství, kterými chceme především předejít razantnímu zvyšování poplatku za odpady a zároveň v následujících letech splnit legislativní podmínky, které nový zákon o odpadech nastavuje. Zaváděné změny budou probíhat postupně v jednotlivých etapách. Tyto změny mají za cíl celkové zmapování odpadových toků, zjednodušení administrativy související s odpadovým hospodářstvím a v neposlední řadě maximalizovat efektivitu stávajícího systému vedoucí k pohodlnějšímu nakládání s odpadem pro všechny občany.

Odpadové karty na sběrném dvoře

První etapou v připravovaných změnách v rámci odpadového hospodářství bude změna ve využívání městského sběrného dvora. Při současném nastavení lze odevzdat na sběrném dvoře odpad po předložení občanského průkazu. My nově zavedeme odpadové karty, které jsou přenosné v rámci vaší domácnosti. Každá domácnost i podnikatelské subjekty, které sběrný dvůr využívají, jsou proto povinni si tuto odpadovou kartu vyzvednout na městském úřadě, již nyní v úředních hodinách.

Odpadová karta slouží k identifikaci domácnosti na sběrném dvoře pro odevzdání jakéhokoliv typu odpadu. Při ukládání odpadu ji jednoduše předložíte zaměstnanci sběrného dvora místo občanského průkazu. Obsluha sběrného dvora kartu načte do evidenčního systému, který vás (vaši domácnost či podnikatelský subjekt) následně automaticky propojí s množstvím (napojení na váhu) a druhem odevzdaného odpadu. Tento systém ušetří městu v mnoha ohledech administraci a zároveň zrychlí samotný provoz sběrného dvora.

 

Výdej odpadových karet probíhá od 9. listopadu 2020 na pokladně MÚ v úředních hodinách.

Pozor: Od 1. 1. 2021 již nebude možné na sběrném dvoře bez této odpadové karty uložit odpad.

 

Evidence nádob na SKO

Dalším krokem v zavádění změn, o kterých jsme vás informovali, bude evidence směsného komunálního odpadu (SKO). V létě jsme provedli inventarizaci všech nádob a pořídili pro ně speciální čipy, kterými v následujících měsících nádoby označíme a zaevidujeme je do systému. Neočipované nádoby poté nebudou zahrnuty do systému svozů, a tedy nebudou vyváženy.

 

Jak bude evidence odpadů fungovat?
Během následujících měsíců začneme evidovat nádoby na směsný komunální odpad. Čip, kterými budou nádoby označeny, bude obsahovat informace o druhu sváženého odpadu, velikosti nádoby a příslušné domácnosti. Tyto čipy pak budou při každém výsypu automaticky evidovány v evidenčním systému ECONIT, který je napojený také na náš sběrný dvůr.

 

Proč se odpad eviduje v systému ECONIT?
ECONIT je systém na evidenci odpadů, díky kterému bude mít město dokonalý přehled o odpadech. Veškeré informace o našem odpadovém hospodářství pak budeme mít přehledně na jednom místě a také získáme možnost generovat podklady a tvořit různé statistiky, čímž významně zefektivníme administrativu.

 

Proč tyto změny?
Vzhledem k výše zmiňovanému zpřísnění legislativy týkající se nového zákona o odpadech, který navazuje na celoevropskou legislativu, jejímž cílem je mimo jiné i zákaz skládkování již v roce 2030, je velice důležité zvyšovat míru třídění a snižovat množství směsného komunálního odpadu vyprodukovaného v našem městě.  Zavádění postupných a systematických změn v systému odpadového hospodářství města je tak jedinou cestou k tomu, abychom za odpady nemuseli platit až čtyřnásobek současných cen. O dalších krocích, které budou v rámci systematických změn následovat, bude město nadále informovat prostřednictvím různých informačních kanálů.

Všem obyvatelům města předem děkujeme za součinnost a proaktivní přístup. Vedení města je přesvědčeno, že nově zavedené změny nás dovedou k předem stanoveným cílům města.

Svátek

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:1
DNES:195
TÝDEN:2733
CELKEM:2237299

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

nahoru